دیپلمات پیشین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل خودداری ایران از مذاکره دوباره با آمریکا، تجربه است، افزود: تجربه‌ای تلخ و تکرارشونده که نشان داده هر گاه با آمریکایی‌ها پای میز گفت‌وگو نشسته‌ایم، در نهایت این طرف آمریکایی بوده که عهدشکنی کرده و در مقابل حسن ‌نیت ایران، خصومت و دشمنی نشان داده است.

به گزارش روایت فردا یک دیپلمات پیشین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل خودداری ایران از مذاکره دوباره با آمریکا، تجربه است، افزود: تجربه‌ای تلخ و تکرارشونده که نشان داده هر گاه با آمریکایی‌ها پای میز گفت‌وگو نشسته‌ایم، در نهایت این طرف آمریکایی بوده که عهدشکنی کرده و در مقابل حسن ‌نیت ایران، خصومت و دشمنی نشان داده است.

محسن پاک آئین با بیان اینکه تجربه نشان داده است که ترامپ در سخنانی که بیان می‌کند، صادق نیست و غیرقابل اعتماد است، گفت: وی به شدت در پی آن است که بتواند چهره خود را که در جریان نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه به شدت تخریب شده، ترمیم کند.

وی تصریح کرد: ترامپ حامی اصلی رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه و نسل‌کشی بوده است . او سعی کرده با برخی از اقدامات مانند طرح صلح غزه یا طرح صلح در قفقاز، چهره خود را ترمیم کند. این موضوع برای ما شناخته شده است.

این دیپلمات پیشین در ارتباط با اظهارات ترامپ در خصوص ایران اظهار کرد: ترامپ در رابطه با ایران، سخن کلی مطرح می‌کند که در اسرائیل نیز هنگام سخنرانی، احساسات واقعی خود را گفت. او می‌گوید که ما با ایران مذاکره می‌کنیم و آماده توافق هستیم که اگر ایران پذیرفت، با او توافق خواهیم کرد. البته شرطی دارد؛ اول بحث شناسایی رژیم صهیونیستی و دوم بحث عدم حمایت از محور مقاومت یا تعطیل کردن برنامه‌های هسته‌ای.

پاک آئین با بیان اینکه ترامپ قبل از مذاکره نتیجه را مشخص کرده است، گفت: این موضوع کاملاً مشخص است، زیرا قبل از اینکه با ایران وارد مذاکره شود، در حال تعیین نتیجه است و این برای ما قابل پذیرش نیست. همچنین، عدم پذیرش رژیم صهیونیستی که یکی از مواضع اصولی ایران و برآمده از اعتقادات و مبانی مندرج در قانون اساسی است و حمایت از محور مقاومت هم از برنامه‌های اصلی سیاست خارجی ایران است. در رابطه با حق غنی‌سازی اورانیوم، ما هرگز این را نمی‌پذیریم و برنامه‌های خود را متوقف نخواهیم کرد.

پاک آئین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل خودداری ایران از مذاکره دوباره با آمریکا، تجربه است، افزود: تجربه‌ای تلخ و تکرارشونده که نشان داده هر گاه با آمریکایی‌ها پای میز گفت‌وگو نشسته‌ایم، در نهایت این طرف آمریکایی بوده که عهدشکنی کرده و در مقابل حسن ‌نیت ایران، خصومت و دشمنی نشان داده است.

وی ادامه داد: هر گونه اعتماد به وعده‌های آمریکا، در عمل به افزایش فشار، نفوذ و ناامنی منجر می‌شود. بنابراین امروز دیگر هیچ دلیل منطقی و هیچ توجیه سیاسی وجود ندارد که ایران بخواهد بار دیگر همان مسیر پرهزینه را بیازماید